Mamma Narita

Min vän, Harpyan Narita ska bli Mamma igen...

Hon kör en "favorit i repris", dvs kör med samma Pappa igen.

De har tidigare fått valpar tillsammans och nu är det snart dags igen.

Här kan man följa hennes grossess.
Jag har nämligen åter fått en förfrågan om att förbereda mig inför fadersrollen
eftersom det troligtvis kommer att bli JAG som kommer att fadersfostra
de små.

Förra gången när Narita födde Tegelpannan och Gråpäronet så
var det jag som fick axla fadersrolllen.
Första gången jag träffade de små "hallontassarna" gick jag in och
direkt antog den fostrande rollen.
Jag hade det väldigt svettigt den dagen för de små for som små ulliga
tussar runt runt inne på gården hos Narita.
Satan i gatan så vilda de var. Jag sprang som en skållad råtta för att
hinna med allt bus som dom båda hittade på.
Hutade åt dom hit och dit och hade det körigt som tusan.
Narita satt i knät på sin Husse och betraktade oss.
Helt plötsligt tog hon ett graciöst hopp ner och inbjöd mig till lek...
Det var DÅ jag förstod att jag var accepterad som Förste Fostrare!
Narita har berättat för mig att det var då hon upptäckte
potentialen i mig.
-Den hanen kan jag ha nytta av tänkte Narita och efter den gången så
är jag både accepterad hos Narita och har åtagit mig Landsfaders rollen.
Efter den gången fostrar jag ALLT och ALLA under 1 års ålder.
Ras och storlek spelar ingen roll för de ska fostras och det ska göras
av mig.
Därför är det med stor glädje jag nu ser fram emot Naritas små valpar
som snart ser dagens ljus och när det är dags för fostran så kallar
de på mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0