Miss Teflon

Hade TefloonSally på besök idag.
Hon var nyfrissad så hon liknade mest
en valp tyckte jag.
Nåja, ska nog inte fnissa allt för mycket åt henne
eftersom jag nyligen blev kortklippt själv...
tänkte inte på det.

Varför jag kallar Sally för Frk Teflon är för att
ALLT bara rinner av henne.
Jag och andra kan skälla på henne men hon
är som björnen Baloo, ruskar av sig,
sänker huvudet, vänder bort  blicken,
ler lite sött och lufsar vidare.

Hon är allt bra härlig trots att jag morrar och
träter på henne när hon är hemma hos mig.
Inte blir hon rädd för mig heller vilket andra 
brukar  bli men inte Sally då.
Vill att hon ska göra precis som Jag säger.
Något som inte alls fungerar på henne.
Sally lufsar på och är med där det är roligt
helt enkelt. Långsint är hon heller inte vilket
gör att det är enkelt att umgås med henne.

Skakar av sig och viftar glatt vidare på svansen
iväg mot nya roliga saker att uppleva.

Det är då jag funderar på varför jag alltid ska
vara så "konstaplig" och "ordningsam"..?
Jag skulle också vilja kunna släppa loss, bara vara och
slippa tänka på morgondagen eller om det är ordning
och reda hela tiden.
Det är inte alltid så lätt att vara "ordninsmannen i klassen"
ska ni veta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0