Valpträff 20 Mars 2011


Idag ska hela vår familj träffas för första gången tillsammans.
Vi ska på valpträff till Upplands Väsby.

Jag har fått många förmaningar om att jag måste ta det
lugnt med mina valpar och inte fostra dom alltför mycket.
De kan tydligen bli rädda för mig sägs det.
Nåja, vi får se hur det blir med den saken. 
Redan på Centralen träffade vi på min dotter Mimmi (fd Saga) som liknar mig mycket.
Hon pussade på mig men när jag kom för nära hennes Matte så skällde hon till
rejält i mitt öra för där tyckte hon gränsen gick. Det pep i örat resten av
tågresan till Väsby.
Hon stod till att börja med hela tiden intill sin kära Matte och
vägrade att gå ifrån henne.
Mimmi hade också snälla Emma och Kid med sig som
visade sig vara två härliga barn som tog väl hand
om oss alla hundar under dagen.

Värdinnorna Chanelle & Ina var som vanligt lika coola och rara som alltid.

Gucci var väligt lik mig till utseendet.
Han är nu kastrerad för att inte vara så dominant som han
tidigare har varit. 


Den lilla stackaren började blöda ur en klo idag men
Ina pysslade om tassen så sen mådde han som en Prins i sin Mattes trygga famn. 

Jag blev glatt överaskad idag när jag såg hur otroligt social fina Diesel har blivit.
Han har verkligen utvecklats sedan vi sist träffades.
Det märktes att han har träffat många hundar nu och kan språket på ett
helt annat vis.
Han är numera en trygg & social hund. Snäll var han redan innan.

Min andra dotter, Lilly (fd Svea) har begåvats med min ullpäls.
Lika mjuk, mörk och ullig som min.
Hon har mina färger också. Lilly är jättebusig och henne
får man säga åt på skarpen ibland för att hon ska lyda.

Titta bara här så busiga Mor och Dotter är när de äter bullar från bänken.
Fy er bustjejer, det får man inte göra... i alla fall inte när någon ser på.

Diesel fick igång Mimmi så de 2 lekte för fulla muggar.
Tänk att de hängde oftast tillsammans när de var små valpar också.
När Diesel åkte till sitt nya hem var Mimmi jätteledsen så därför var
det roligt att se att de fortfarande gillar varandra mest av alla
valparna i kullen.
Först sprang Diesel, sen Mimmi, följd av Chanelle &
sen hakade Lilly på en liten stund och sist kom jag fostringsskällandes
för jag ville få ordning i ledet.

Själv gick jag mest igång på Lilly's storasyster
Tuva som jag ganska omgående kände ♥ för

Där Tuva gick, där gick jag. Frågade lite försynt om hon kan
tänka sig valpar med mig och hon lovade att
återkomma med svar. Hoppas hoppas...
Jag är övertygad om att vi skulle få jättefina
valpar tillsammans vi två.
Hon verkar så cool och lugn den damen.
I'm in ♥

Är vi lika jag & mín dotter Lilly?


Glide ♥ Tuva = Sant

Våra valpar var glada över att träffa LillMatte Linnéa,
Det är tack vare henne som alla valparna är så
barnkära som de är.

Som dagen till ära hade hela hårspänneslådan i håret.

Diesel omgiven av Mamma Chanelle & Tant Tuva

TACK rara Chanelle för en helt underbar dag tillsammans
med våra små barn och dig.
Vi återkommer gärna i sommar då vi kan jaga
änder på gräsmattan tillsammans.

Alla fick presenter av Diesel.

Jag gick som vanligt runt & letade efter något fiffigt ställe
att gömma mina ben på.

Men hittade inget säkert gömställe så jag fick ta
benen med mig hem istället.

Bar presenten i  munnen hem.

Tack för en härlig dag tillsammans med er alla.
Skönt att se att ni har blivit så fina hundar och att ni
har fått det så bra i era nya hem.
Det känns skönt för mig & Chanelle att veta.

Lite fler foton som man kan klicka på för att se större:
     

    


  



Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh, så roligt att se dina bilder Glide! Vilka fina tonåringar dina barn har blivit! Och Tuva ser verkligen ut att vara en riktig godbit :-) Jag tror nog att min Moira skulle gilla en yorkieträff. Du skulle sett hur hon blev första gången hon träffade Godis. Hon flög på honom, viftade på svansen och älskade honom direkt! Godis fick förstås ryta i lite grann och visa var skåpet skulle stå, men annars är han jättesnäll mot henne. Han låter henne ta alla sina saker nästan utan att bli arg.

Nu har hon varit jättebusig och gjort ett riktigt hyss här hemma. Titta här får du se: http://prinsessapavift.blogg.se/2011/march/skyldig.html



Kramar från Lotta och skåneyorkarna

2011-03-22 @ 19:51:51
URL: http://prinsessapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0