"Knäck i lurarna"

Matte är sur på mig!

Hon säger att jag den senaste tiden inte lyssnar på henne när jag är lös och hon

kallar på mig.

Det stämmer!

Det finns ju så enormt mycket roligare saker att träffa på, lukta på &
upptäcka än Mattes eviga tjat:
-Kom hiiiiiit Glide!

År rätt så trött på att bli befallen än det ena och än det andra när vi är ute så
jag har helt enkelt slutat göra som hon säger.
Visst hör jag hennes väsande stämma när vi är bland andra människor,
hon skäms nämligen för att ropa alltför högt då så därför försöker hon viska
åt mig och ja, jag hör vad hon vill men det bryr jag mig inte om.
Ser jag en annan hund så skuttar jag gladeligen dit direkt trots att jag hör hur
hon ropar STANNA.
Hon kan inte längre bestämma över mig för nu gör jag som jag vill.
Då hotar hon med att jag inte längre ska få gå lös men det tror jag nog
bara är tomma hot..men man vet aldrig när det gäller "GestapoMatte",
ibland kan hon vara alltför principfast.
Svea den lilla fegisen hon piper:
-Men Glide, man fåååår inte göra så & tittar storögt på mig när vi är
ute och jag är "olydig".
Ska hon säga som inte går ett halvt grästrå ifrån Matte för hon är så rädd
för att komma bort.
Äsch jag skuttar och springer som jag vill utan att bry mig
i befallningar om STANNA, HIT, STOPP eller KOM
så länge det går. Jag kanske hinner få en vår och sommar "i frihet"
innan Matte gör allvar av sina hot.
Kissade även i trappen på väg ner till tvättstugan men det tror
jag inte Matte upptäckte. Ha ha haaa!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0