Morgonpigga Loppan


Vår lillasyster Svea var uppe och jazzade tidigt i morse.
Sämre  gick det när vi skulle ut och rastas alla 3 hundarna.
Då gick hon så saaaaakta så saaaakta med små myrsteg.
Jag och Smilla var nödiga så vi ville raska på men inte Svea.
Hon tog låååång tid på sig så Matte fick till slut lyfta upp henne
för att vi skulle komma runt kvarteret.

Sen blev det till att torka 12 regnvåta tassar för Matte

När vi går upp i trappen lägger jag mig alltid på avsatsen och

väntar in Svea och då får hon INTE passera.

Jag skäller på henne och då fnyser hon alltid ungefär som

-"Äsch jag bryr mig inte, jag vill ändå inte komma upp i trappen"

Sen väntar hon in Matte innan hon kan ta sig förbi.

Matte måste alltid hyscha mig för jag skäller så på Prinsessan

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0