"Valpusling"

Idag var jag och Sally ut på Gärdet.
Träffade på Sallys uppfödare Helen.
Hon visslade sin speciella
matvissling så både Sally och en
annan av Helens  hunar kom viftandes på svansen
och trodde det vankades mat.
Tänk att ränderna går aldrig ur.
Hur länge det än går så kommer Sally aldrig att
glömma Helens matvissling.
Det sitter fast i minnet på Sally.

Vi träffade en liten enl Matte
Söööt hundvalp på 10 veckor
En springerspaniel som var ute med
sin nya Husse.
Valpskrället var på väg mot MIN Matte så då
grep jag in och la ner den samtidigt som jag
passade på att nafsa till den.
Den skrek så klart i högan sky och sprang iväg
till sin Husse och sökte skydd.
Då tog Matte upp mig i famnen.
Satte sig ner för att hälsa på den lille
rädde fegisen och då passade jag på att
sätta fram huvudet och
bita till honom rejält i läppen..
-Valpjävul, du ska INTE lukta på MIN Matte,
håll dig till din Husse och hör sen!
Valpens Husse blev jättearg så Matte fick
loma därifrån och det här var nog sista gången
jag behöver konfronteras med valpar igen på
ett tag framöver.
För Matte var INTE glad efter dagens incident!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0