Mixa & Moltas

Idag fick jag åka och hälsa på Sally i Hjorthagen.
Hos Sally bor just nu Mixa & Motlas eftersom deras Matte är på semester.
Vi känner varandra sedan gammalt och varken jag eller Moltas har glömt att vi 
i början brukar morra på varandra eftersom ingen av oss vill ge sig.
Detta hände även idag. Jag började morra på Moltas och han svarade tillbaka.
Mixa försvarade tillslut sin bror och behövde bara morra lite dovt för att jag skulle
förstå läget och lägga ner.
Mixa ser verkligen ut som en äkta Scobidoo och hon har en fenomenal
förmåga att leta mat vart hon än kommer någonstans.
Mixa har varit gatuhund i sitt förra liv, det är vi alla helt övertygad om.
Ingen kan leta mat som Mixa.
Hon har ätit upp smörgåstårtor inför 70 års kalas,
en och annan gräddtårta som stått på kylning och
förra julen gick hon till grannen och åt upp 
1 kg nyrullade köttbullar som grannen hade ställt ut på svalning på altanen.
Man kan lätt påstå att Mixa är välkänd eller rättare sagt ökänd i grannskapet
för sin förmåga att leta mat.
Alltid hungrig men ack så snäll.
Cancer har hon också men är pigg och glad som
vanligt trots mängder av operationer.
Med fyra av mina vänner. Tre fyrbenta och en tvåbent vän.
Alla vi hundar vet att Sallys Husse ofta  har "kiosken öppen".
Han bjuder alltid på något smarrigt när man träffar honom.
Höll på att kissa på juldekorationerna vid Karlaplan påväg hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0