Vilken dag!....pUH!


I går var det söndag och då helgade jag vilodagen enligt tredje budordet
i Luthers stora katekes.

Det var annat än idag...PUH! Vilken dag!
Världens Vildaste Vera har varit här...
Hon går verkligen på överskottsenergi.
Dels ska hon pussas hela tiden.
Det kan vara nog så jobbigt med FÖR mycket pussar när jag inte är van.
Sen springer hon runt runt runt och inte en sekund är hon stilla
jo förutom när vi ska gå ut för då springer hon och gömmer sig...??!
LillHusse fick leta & hittade henne tillslut bakom soffan
BÅDA gångerna vi skulle ut idag.
Där satt hon och tryckte, alldeles tyst så vi inte skulle hitta henne.
Det är annat än med mig, jag som ALLTID vill gå ut!

När Matte kom hem avlöste hon mig.
Då fick jag vila en stund... PUH!
Men när det var dags för "sök" så ville jag så klart vara med.
Busiga Vera sprang före mig och åt upp godisarna så fort
Matte la ut dom.
Själv satt jag snällt i hallen utanför köket och väntade på att få
ordet "sööööök" vilket betyder att det är fritt fram och börja leta.
En hel del bitar var redan uppätna av Vera tyvärr.
Precis så gjorde Veras Änglasyster Svea också i början när hon skulle
vara med och lära sig söka.
Tillslut blev jag så trött på den 8 månaders valpen med eld i baken
så jag kröp längst in under Mattes säng där jag bökade in mig.
Det tog en bra stund att komma in där och Matte hörde mig
stånka och böka innan jag kom till ro.
Dit in hittade inte Vera så jag fick en stund för mig själv vilket
var mycket välbehövligt.
Hon är så go min fina Vera men ack så vild!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0