Vilken kväll!

Mötte upp en lite nysig Prinsessa och det blev pusskalas direkt när vi sågs.
Skit samma om jag blir smittad
Det var det värt!
Som välkomstpresent fick vi rökt skinka.
Vera tog små små tuggor av skinkbitarna som hon försiktigt tog av Matte med sin
lilla söta tunga.
Jag däremot körde "Pirayaglufs"
Dvs det gällde för Matte att snabbt dra undan fingrarna om hon
ville behålla några när jag högg i mig bitarna.
Ner och hälsade på Smilla och jädrar i min låda vad de två lekte.
Runt runt runt sprang Vilda Vera med Smilla hack i häl.
De brottades, skojbet varandra och jagade vidare.
Vera först som sagt och Smilla efter.
Under fåtöljen runt runt, upp i soffan, ner igen och så in under stolen.
Jag skötte som vanligt bevakningen så allt gick rätt till...på avstånd
och ingrep när jag tyckte de båda blev lite väl vilda.
Smilla då, gamla tanten var som den värsta valp när hon kom ihop
med Vera.
Kände inte alls igen henne.
Hon behövde verkligen övervakning så hon inte gjorde något hon inte
skulle kunna stå för i morgon nu när hon var så till sig i trasorna.
Efter lekstunden med Smilla gick vi hem till mig och tiggde popcorn
till vårt fredagsmys.
Tror ni inte på tusan att Vera äter upp hela popcornet!
Jag tuggar tills skalet av kärnan känns, då spottar jag ut skalet på golvet.
Så gjorde INTE Vera. Hon åt upp allt med god aptit ÄVEN skalet på kärnorna
som sagt.
Sen...
Nämenvafan... Hundf-n tar plötsligt ett skutt och är uppe i sängen hos Matte!!!

Hunden på bilden tar sig INTE upp själv i sin Mattes höga säng,
men vill av förklarliga skäl vara anonym så vi kan kalla honom för...
Buster.
Nu funderar Buster hur det är möjligt att en liten tanig benget till
tikvalp på några månader klarar av den bedriften att hoppa så högt,
särskilt upp i Mattes säng & inte bara EN gång utan flera gånger upp och ner
i sängen som den värsta jojo?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0