Hälsade på VVVV & VVVM

Idag var jag och hälsade på
Världens
Vackraste
Vilda
Veara
&
Veras
Vansinnigt
Välsvarvade Matte
När jag kom hittade jag direkt ett rött gummiben som pep.
Det gick jag runt med och försökte gömma så jag kunde andvända
det nästa gång jag kommer på besök.
Tyvärr hittade jag inte något bra gömstället så istället bet jag ur
pipgrejen så nu fungerar inte pipen längre.
Så gör jag alltid på saker som piper.
Jag har rekordet på 1½ sekund på pipråttorna jag vid högtidliga
tillfällen brukar få tillgång till.
När pipen var borta ägnade jag mig åt att pussas lite med
Vera tills hon kom för nära Matte för då jäklar åkte hon i backen
och jag hutade åt henne.
Hon skrek som den 7 månaders lilla plutt hon är.
Oiiiiiii lät det men MIN Matte ger hon tusan i.
Jag stal med mig en tuggpinne hem när jag gick så
det såg ut som om jag hade en cigarr i munnen.
När jag kom hem kom genast Smilla upp och stal med sig en bit
av mitt gamla märgben.
Hon är en riktig tjuvpacka den där Smilla.
Saknar jag ett ben behöver jag bara gå en trappa ner och tänk,
där hittar jag ALLTID mina saknade ben.
Ibland kan hon ha 10 stycken gamla ben som hon har tagit av mig.
Alltid när jag kommer ner och ska leka med henne så börjar hon tugga
på något av mina gamla ben istället för att hänga med mig.
Då brukar jag sätta mig vid dörren och pipa så de förstår att jag vill
gå hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0