Hemma igen

Nu är jag hemma från Katrineholm.
Det har varit en härlig helg tillsammans
med Christina och hennes mamma.
Blev lite lätt stressad när vi åkte ut
till Julitta i bil och jag inte hade min
vanliga kattbur att vila i så därför
blev jag på tillbaka vägen beordrad:
-LIGG! och då gick det bättre.
Var helt slut när vi kom från landet igår så jag
däckade direkt på golvet när vi kom hem.
Sen lekte jag och Christina
"Jaga Glide" tills vi bytte till
"Glide jagar Christina" runt runt i mormors
lägenhet.
Trampad på tassen blev jag när vi skulle åka hem
med tåget men jag förlät Christina för hon såg inte
att jag stretade emot och gjorde en tvärnit precis
framför henne.
Hon är snäll som tar med mig på lite helgutflykter
snälla Christina.
På hemvägen från SJ sökte jag som vanligt av
alla tänkbara platser runt korvstånden på Hamngatan
vid NK där en hel del shoppare brukar slänga sista biten
av korven.
Tur nog hittade jag även idag ett halvätet korvbröd
som jag snabbt fick tugga i mig innna Matte hann före.
-Men Glide, vad gör du? brukar hon då fråga
-Äter korvbröd ser du väl!
Träffade på lilla Peggy som löpte och jag har aldrig tidigare sett
den 10 åriga annars så diciplinerade, blyga och pryda
Peggy vara så slampaktig som idag.
Såg henne på långt håll när hon kråmade sig, viftade på svansen,
öronen framåt och så fick jag en puss direkt när vi träffades.
-Tjoho Glide jag löper! ropade hon på långt håll.
Sen lyfte hon på ena bakbenet för att jag skulle komma åt och lukta
lite extra där bak.
-Men Peggy! Tala om Dr Jekyll & Mr Hyde.
Nu ligger jag i soffan och tuggar på ett ben... det är allt bra skönt att vara hemma i eget bo
trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0