Resan

Nu är jag hemma igen!
Det har varit en bra resa även om bussresan var alltför lång.
Kollade så chaffisen körde rätt.
Jag körde samma taktik både på ner och hemresan.
Först låg jag snällt stilla i min väska..
Men ganska snart tröttnade jag och då satte jag mig i Mattes knä och stirrade
en stund på den som satt bredvid mig.
Sen prövade jag lite lätt med att sätta fram huvudet för då märkte jag om de ville
klia mig eller inte.
Stäckte de fram handen mot mig så klättrade jag vips över i deras knä.
Så gjorde jag både med den snälla killen,  som Matte tyckte så synd om för han
saknade pengar så hon bjöd honom på mat i Ringarum. 
Men även tjejen på hemresan som också lät mig sitta i hennes knä och bli kliad.
Glass fick jag också smaka på min semester.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0