Koppel!


En härlig dörr stod öppen för mig i morse
när jag kom till Djurgårdens blå port.
Det var tack och lov få människor ute.
Kan ha berott på att vi var tidiga i
morse, jag och min hurtiga Matte.
Beach 2012 närmar sig tydligen
med stormsteg ryktas det...
Först fick jag springa lite lös...
..sen fick jag det inte..
...på grund av att det var en massa
fåniga fåglar som precis har fått ungar
och då "passar det sig tydligen inte
att jag jagar dom"...förstår INTE varför!
...sen fick jag springa lös igen..
Men då sprang jag iväg efter en
tik som doftade extra gott vars Matte
cyklade och hade tiken fastsatt
på en ställning på cykeln.
Mycket avancerad anordning.
Doftande tikens Matte uppskattade
INTE min uppvaktning för hon kunde inte
cykla när jag nosade doftande tiken i baken.
Men då sprang jag iväg för att hinna
ifatt henne och då blev Matte jätte arg
när jag inte brydde mig när hon ropade
STOPP, STANNA, KOM TILLBAKA, HIT
eller "något annat jag inte brydde mig
om"..
Matte påstod då att jag var olydig...
... & då blev jag straffkopplad
resten av morgonens prommenad.
Suck! Ingen bra prommenad alls!
Dumma dumma GestapoMatte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0