Fredag 2 mars 2012

I går var det ostkrok till frukostöveraskning och i morse
var det kokt broccoli.
Jag sprang i skytteltrafik in till Matte i köket där hon delade
ut nykokt broccoli och så pilade jag i väg till vardagsrummet
till min kudde där jag åt upp biten...
..tills jag upptäckte att det INTE alls var lika gott
som krispig ostkrok.
Då tuggade jag ut bitarna genom ena mungipan
som jag brukar göra när jag ska avskilja det jag inte
gillar utan att behöva spotta ut alltihopa eller när jag
inte vill visa att jag inte tycker om något,
Då brukar jag lite diskret "tappa" ut vissa bitar
Det funkade tills Matte gjorde ett oväntat besök in i
vardagsrummet och hittade alla de små
tuggade broccolibitarna på den blåa
kudden.
-Men Glide, vad har du gjort? Nu blir det ingen mer broccoli
för din del i alla fall sa hon surt och så var den
smakupplevelsen över för min del.
Kände på mig att något var på G och mycket riktigt,
när Matte kom indundrandes runt 21 tiden full av energi och redan
när hon satt foten på dörrmattan hörde jag hur hon ropade:
-Heeej Glide, nu ska vi klippa dig!
Åååhhh neeeej! Död och pina för att klippa mig!
Klippas, duscha, bada & borsta tänderna är det värsta jag vet.
& inte blev det bättre av att hon klippte sig själv i fingret och mig
i bakbenet så blodet rann.
Hon var även och taggade lite i skinnet vid bogen på mig också men då
skrek jag till i förebyggande syfte
så hon blev rädd och tog det lite försiktigare.
Visserligen fick jag en tuggpinne efteråt som belöning men
hade hellre avstått pinnen istället för att klippa mig.
Men nu är det gjort som sagt.
LillHusse hade vissa invändningar mot Mattes klippning
-Du det blev lite ojämt! sa han och med ens minns Matte
hur jag såg ut i somras då Morris Husse Fredrik hade träffat
mig och LillHusse på en parkbänk nere på Strandvägen där
LillHusse satt och rakade mig med skäggtrimmern.
-Det såg för j-vligt ut men jag tordes inte säga något & det
växer väl ut sa Fredrik
Så LillHusse ska nog mest hålla tyst har jag en känsla av för annars
åker han på den här uppgiften nästa gång det är dags för min
klippning.
Matte gillade inte doften för när hon lyfte på svansen och skulle klippa
så "släppte jag väder" så det stod härliga till.
-Men fyyy Glide vad du ligger och fiser, det luktar inte hallon direkt!
Men... hon får skylla sig själv så mycket gaser som nykokt broccoli ger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0