Jag skäller

Matte är tokig på mig:
Jag är inne i en skällperiod säger hon.
När tidningsbudet kommer in i trappuppgången
kl 03.30 på morgonen börjar jag morra lite dovt.
Sen hör jag när han tar hissen upp till våning 6.
Då följer jag honom varje våningsplan men höjer
ljudet på mina morrningar för att
riktigt explodera i en grandefinale
när han nuddar mitt brevlådeinkast.
Har han tur står jag inte nedanför och drar
i tidningen när han hivar ner den i låddan.
Annars kommer jag springandes från min korg i sovrummet
för att skrämma i väg inkräktaren...
Konstigt men ingen här i familjen tycker att vi behöver
förstärkt bevakning.
De  förstår verkligen inte sitt bästa och skäller istället
på mig att jag ska hålla tyst och gå och lägga mig
Lätt för dom att säga när de inte förstår att någon från
Tidningstjänst är på väg att ta sig in i många av
lägenheterna här i trappen.
Någon som går och rycker i brevkinkasten och slänger in
tidningar för att sedan ta sig in till oskyldig sovande människor.
Det är därför jag tar i och skäller så hela huset vaknar.
Sen att klockan råkar vara 03.40 kan väl inte jag rå för.
Det är inkräktaren som väljer den tidpunkten.
Matte tycker jag har blivit värre den senaste veckan och har
varit riktigt arg på mig när jag står i fönstret och skäller på
mystiska människor och hundar som stryker runt i mina kvarter.
-Jobbar du "fyrskift"? har Matte hånsamt frågat mig.
Tro 17 det att det är ständig bevakning i den här familjen.
Det är INTE roligt att behöva försvara mina bevakningsuppdrag
HELA tiden.
Värst tycker Matte att det är när jag ligger och sover i korgen för
att plötsligt rusa upp i fönstret och varna för något jag har  hört nere
på gatan. Eller när jag går runt och "boffar" och "mullrar"
som hon säger att jag gör.
Så klart jag måste varna, här gäller det ju liv eller död.
Då tar jag i och skäller ut av bara tusan!
Wow wow woooooow wow wow woooooow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0