Jipiii Gärdet!

Som jag har väntat!
På att få börja cykla på Gärdet igen.
Det har gått alldeles för långsamt för mig i höst/vinter
de få gånger vi har långprommenerat.
Nu förstod jag vart vi skulle så jag gnällde hela vägen tills
vi kom till mötesplatsen där vi sedvanligt träffar Sally och hennes
Husse. (som jag ALLTID får en godis av när vi ses)
Trots att jag inte har sprungit sedan i höstas gick det lika lätt som
vanligt när jag fick chansen.
Jag ÄLSKAR verkligen att sträcka ut och springa fort!
Ibland hinner inte Matte med i mitt höga tempo
Fikastopp på Kruthuset hos Calle som dagen till ära
bjöd oss 5 hundar på nygräddad pannkaka.
Jag körde som vanligt "Piraya gluffs" så Calle var nog glad
att hans fingrar satt kvar på handen efter min smakbit
Slog mig i slang med en snäll kvinna som bjöd på torkad lunga ur
prasslig celofanpåse.
Hennes lilla pudeldam på 14 år hade flyttat till "hundhimlen" för två
veckor sedan så hon klappade gärna mig sa  hon.
Sallys Husse och min Matte kom i het diskussion om kungahusets
apanages vara eller inte vara och det rykte nästan ur öronen på dom
så upprörda blev dom.
Den ena var för och den andra mot kungahusets apanage...
Tror dom blev något så när sams innan vi skildes åt tack och lov!..
Hej då Sally som nu åker bort i 10 dagar för att vakta
hus och hundar i Roslagen
Bjöd Smilla på lördagsmys i form av varsitt märgben.
Vi torkade båda av oss runt nosen på Mattes Josef Frank kuddar i soffan.
Det är nämligen rätt kletigt att ha fett märgben i morrhåren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0