Mmmm Vera så gott!

I morse när Vilda Vera kom hem till mig blev det som alltid när vi
träffas ett riktigt pusskalas.
LillHusse var trött som vanligt så han gick och la sig igen.
Vad tror ni då den lilla snabba Vilda Vera tog sig för med:
Jo, hon gick åter loss på Mattes talgbollar som hon har till sina fåglar.
Förra veckan var hon och tuggade lite lätt på dom tills LillHusse upptäckte det
och lade undan dom för henne.
Men idag när han sov såg hon sin chans.
Jag sa åt henne flera gånger att låta bli men hon gör
precis som sin Ängla syster Svea gjorde.
Tuggade i sig talgbollarna för glatta livet trots att
jag sa åt dom båda att låta bli.
-Snälla Vera du FÅR inte äta av Mattes talgbollar +
att du blir dålig i magen försökte jag..
-Nähääädå, det gör iiiingenting! pep Vera när jag sa åt henne.
Hon skrattade bara och fotsatte äta av de feta bollarna.
Jag kommer definitivt att passa mig för
hennes fisar de närmaste dygnen
i alla fall...

Nu tänker jag säga åt hennes Matte att hon INTE längre behöver
handla varken skinka eller annat gott åt Vera för hädanefter räcker det
tydligen med en billig talgboll för att göra den lilla jycken lycklig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0