Spiltan

Jag vill allra helst gå till Spiltan när jag
går ut på mina kvartersprommenader.
När vi närmar oss korsningen vid
Konsum drar jag gärna iväg
mot Spiltan.
Vissa gånger är Matte snäll och följer med
mig dit.. om hon har tid.
I dag hade hon dåligt samvete för mig
och då kunde jag spela på den känslan.
Jag träffade Max och Ulla vid Spiltan.
Tänk när vi ibland var en massa hundar,
Hussar och Mattar där.
Det var:
  • Sally och Frans
  • Doris
  • Tango
  • Morris
  • Max och Ulla
  • Mixa med Sofie
  • Moltas -"-
  • Narita och Lis
  • Tintin och Berit
  • Wincent med ett öga
  • Balder
  • Stella
  • Rosita, Alexandra och Catharina
  • Evert och Thomas
  • Miller och Charlotte
  • Estrella -"-
  • Duchesse -"-
  • Boss
  • Tulo, Bibbi och Arne
  • Peppe
  • Pascal
  • DinaFina med MajBritt
  • Robin och Bertil
Det var gamla goda tider det!
Då fick jag nästan varje kväll gå en sväng till Spiltan runt
kl 21.30 för då var det samling där.
Nu får jag tråkigt nog endast traska runt
kvarteret ENSAM...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0