Gårdagen

Vi gick en annan väg igår. Matte skulle förbi Posten och hämta ett paket.
Därför fick jag gå över Gärdet som alltid är lika roligt.
En massa dofter & en och annan snygg tik att flukta på.
Det är stor skillnad att gå på Gärdet en helg mot vad det är att gå där en vardag.
På helgerna kommer det en massa hundaägare med sina jyckar som
INTE är vana att träffa andra lösa hundar och då blir det ofta bråk.
Mattes favvoveterinär, SnyggConstantin säger:
-De akutfall vi får in med bitskador kommer samtliga från Gärdet och då på helgerna!
På vardagarna är det oftast rutinerade hundägare och hundar som träffas.
Jag anser mig själv tillhöra den senare kategorin.
En kall men vacker dag i Djurgårdsskogen
Hade lite svårt att sitta still på komando igår för det var så mycket goda dofter i omlopp.
Rundan jag oftast får gå är 8 kilometer lång. Helst hade jag velat gå den turen minst
en gång per dag och då gärna två gånger men ok då, en gång är bättre än ingen gång.
Det beror oftast på hur Matte arbetar.
Arbetar hon sen kväll eller natt är det oftast chans att jag lyckas få till den turen.
Jobbar hon dag får jag på min höjd hasa runt kvarteret med LillHusse och då
som tidigast klockan 14.
Han har lite konstiga vanor min LillHusse. Han är lite som en råtta, uppe på nätterna
och sover på dagarna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0