Morgonritual!

När jag ser att Matte klär på sig och är på väg sätter jag mig mitt framför.
Fäster blicken på henne och ser till att vi får ögonkontakt.
Sen vänder jag huvudet någon centimeter åt vänster och lägger på
"Snääääällla-får-jag-följa-med" blicken...
Då säger Matte
-Nej Glide du kan inte följa med mig nu! 
Den meningen skär och gör ont i mina öron och det är ett
hemskt konstaterande hon gör.
Då brukar jag visa mitt missnöje genom att 
sänka svansen så den på sin höjd är i vertikalläge, gärna
hängande rakt ner.
Böjer ned huvudet så det nästan nuddar golvet.
Luggen är just nu så lång så den faller ner i ögonen.
Lägger extra tyngd i stegen och går med tuuuunga 
tuuuunga, hasande steg därifrån.
Allt för att Matte ska se hur missnöjd och ledsen
jag är och få dåligt samvete och tycka synd om mig.
Duuuummmma duuuuummma Matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0