Regn hos mig!

 
 
Min kära, söta & snälla Matte,
 
Jjag skulle så gärna vilja att du köpte mig
ett hjälpmedel..
Idag har det "plöttrat" och regnat HELA
dagen så jag har knappt gått ut.
Har fått hålla mig och ibland har jag
sett stjärnor så nödig har jag varit men
ut har jag INTE velat gå.
Har inte pinglat på klockan vid dörren
en endaste gång idag.
Du vet att jag INTE gillar regn
i pälsen.
Jag klarar annars det mesta och flesta
väder.
Snöfall, blåst, solsken, hagel eller storm
det är inga problem, men regn....
jag bara kan inte tycka om det.
Så snälla kan du vara snäll och curla
bara lite lite för mig och inhandla
ett sådant här paraply åt mig
så lovar jag att jag aldrig mera ska
kissa på det främre benet på köksbordet 
på natten när du inte ser att jag gör det.
 
 
Din för evigt trogne
Glide

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0