Nere i de djupaste källarhålorna..

Ägnade mig åter igen åt min favoritsysselsättning just nu,
dvs jagade kastanjer på Armémuseets gård
När jag såg att det var öppet ner i underjorden
Det var DN som hade ett event idag och då öppnade dom 
ett gammalt skyddsrum från 1800 frusit fast.
Gick ner och lyssnde på en guide som berättade hur det var tänkt
att skyddsrummet skulle fungera vid luftangrepp och hur
armén skulle skydda sina soldater.
Så lite kultur har jag hunnit med i dag en söndag som denna.
Nu blir det tråkigt, Matte ska åka och arbeta, LillHusse är och
dömer hockey och Smilla är borta på semester.
Jag har endast radion som sällskap en stund framöver.
Tycker inte de selar min typ av musik heller på kanalen som
de valt åt mig att lyssna på.
Gillar mer heavy metal än schlagers men hur förklarar man det 
för rosaglittriga Matte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0