Hundens Dag

I dag firades Hundens Dag i Kungsträdgården.
Jag höll som vanligt till vid hundbaren där jag
morrade åt alla som kom i närheten av maten.
Sen gick vi och tittade på lite nya bilar.
 
Men sen kom det absolut värsta av värsta...
Jag skulle klippas!
Matte har skjutit på klippningen vilket jag har
uppskattat men förstått att den skulle komma så småningom.
I dag var det dax.
Bomber och granater så hemskt det är varje gång
den där jäkla trimmern och saxen tas fram.
Det tog flera timmar att få av mig pälsen idag för
rakapparatens batteri tog slut ganska tidigt och vi satt i
Spiltan på en bänk så det var långt att gå hem och hämta nytt batteri.
Morris och Fredrik kom föbi och uttryckte sin
sympati för mig men vad hjälpte det.
Pälsen skulle av till vilket pris som helst. 
Två gånger kom jag loss och pilade snabbt
som attan iväg från Spiltan när Matte röt till
med stränga rösten.
-GLIDE STANNA!!!
Då fick jag lov att stanna kvar trots att jag var på väg hem.
Har sprungit hem från Spiltan tidigare så jag vet nog
minsann vart vi bor någonstans
men Matte brukar inte gilla att jag passerar tre eller
fyra gator för att ta mig hem så jag
stannade lydigt när hon tog fram sin stränga röst.
Matte är en riktig Früliner när hon sätter den sidan till...
När vi kom hem fick jag min andra chock. Då skulle det duschas också.
Milda Makaroner vilken hemsk terrordag detta blev.
När allt detta var klart fick jag världens största märgben som plåster på såren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0