Kamelen

Smilla är ...JÄTTE KONSTIG just nu!
Vet inte vad det har tagit åt henne men hon springer runt och 
piper, ska ligga nära nära sin Matte och Husse och hon...
BÄDDAR NER EN KAMEL!!!
-Titta Glide jag har fått en valp sa hon när jag var ner och försökte
leka med henne igår.
-En VALP???
Nej Smilla, för det första så är det en kamel och för det andra
så är det ett uppstoppat mjukisdjur!!!
Visserligen vill jag också få valp men än så länge kan jag skilja på en
äkta valp och ett mjukisdjur hur gärna jag än vill bli pappa.
-Visst är den lik mig...konstaterade Smilla stolt när kamelen
stirrade på mig med sina garnögon.
-Det är en KAMEL Smilla och varken en valp eller en Jack Russel!
Smilla blev sur när jag inte såg hennes "VALP" och när jag sen
frågade hur snabbt den "graviditeten" gått så muttrade
hon surt och gick för att "dia" kamelen.
-Vem är förresten pappan då? frågade jag.
Men se det skulle jag inte ha frågat för då blev jag visad till dörren
och fick gå hem.
Tydligen ett känsligt ämne det där med fader till valpen ..
ja, eller till kamelen.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Grappa

Nämen hallå Konstapel Glide du fattar ju ingenting!Klart att Smilla inte har en kamel, det är ju en liten söt valp på riktigt fattar du väl? Jag har också fått valpar, det blev två stycken i den här kullen. Ett stiligt gult gummiben som klarar sig ganska bra på egen hand men som gillar att sova tätt inpå mig på natten. Jag är lite orolig för minstingen, han är lila med rosa spikefrisyr och ganska liten och rund. Honom tar jag väl hand om han följer mig varje steg jag tar. Och jag tvättar honom extra noga. När matte kommer hem från jobbet så får hon hjälpa mig att dia honom - han är ju så liten det lilla livet. Jag ställer mig på två ben och lägger bebisen i mattes knä och sen är det bara att vara idog nog tills hon tar upp mig i knät och vi kan hjälpas åt att dia. Mattar och Hussar är till för så'nt, de ska ju hjälpa till att uppfostra valparna. Ok, att jag sedan piper en hel del och gärna även på natten de får de liksom ta. Det var ju dom som ville att jag skulle bo hos dom. Nä nu kallar bebisen på mig igen så det är dags att springa.

Puss på nosen från Grappa

2012-09-19 @ 18:50:24
Postat av: Glide

Finaste Grappa,
Jag har tydligen en hel del att lära av dig när det gäller tikar hör jag. Trodde inte det var så komplicerat som det är det där med att skaffa valpar. Men efter att ha läst det du delger mig så förstår jag att jag har en hel del luckor att fylla när det gäller "hur tänker tikar"...

Du har väl inte glömt hur hårt jag fostrade dig när du var valp. Ha! Det är därför du har blivit så bra nu som vuxen hund.

Nospuss och svansvift på dig tillbaka!

//Konstapel Glide

Svar: Ja tydligen har jag en hel del luckor jag också när det gäller "hur tänker tikar"... Vi kanske kan gå samma kurs...
Nospuss från Glide
Glide

2012-09-19 @ 23:33:57
URL: http://buttramolnet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0