Nöden har ingen lag

I går fick Matte dåligt samvete för att jag hade varit ute för lite så hon tog med
mig till Gärdet på en eftermiddagstur på cykeln.
...det skulle hon INTE ha gjort sa hon efteråt.
Jag fick nämligen korn på en kastrerad Jack Russel tik
som jag punktmarkerade från första stund.
Den tiken sprang sedan ut i "en lite mindre insjö" på Gärdet ..
och dit sprang jag också efter snosandes henne i rumpan.
Jag som  vanligtvis inte alls gillar vatten och aldrig självmant badar.
Vattnet gick mig över magen så jag blev JÄTTEBLÖT
men vad gör det när jag har en ljuvligt doftande tik framför nosen.
Efteråt var det inte lika roligt att vara på Gärdet.
Fy satan vad jag frös!
Fick åka i cykelkorgen hem och jag frös så jag skakade.
Men nöden har ingen lag!
Hörde att Sally hade varit ute i samma "mindre insjö" också och klafsat
till hennes Husses stora missnöje eftersom de skulle bort och hur roligt
är det då att komma med en dyblöt lufsande Sally som stryker sig mot allt
och alla för att bli torr.
Nåja, premiärbadat igår då kan man säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0