Knäck i lurarna

I morse när vi var ute på Djurgården runt så blev Matte arg på mig flera
gånger. Hon påstod att jag hade "knäck i lurarna" för jag brydde mig inte
om att varken hålla mig nära henne eller lyssna när hon ropade på mig.
Antingen sprang jag långt långt före eller så stannade jag och luktade
på någon kissfläck så jag kom efter.
 
Då blir Matte arg och skäller på mig men det brukar gå över rätt fort
när hon blir arg så jag bryr mig inte så mycket om det.
 
När hon gick till jobbet idag sa hon
-Hej då Glide! och då mooooorrrrade jag som vanligt till svar.
Sen ylade jag så det ekade i hela trappen när hon gick.
Då vet jag att hon får dåligt samvete när jag måste vara
ensam hemma.
Dumma Matte, skulle kanske ha lyssnat lite mer på henne i morse
än vad jag gjorde...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0