Bollkastning

I dag fick jag äntligen använda mig av
"pinnen" som MatteMatte köpte åt mig.
En hävarm så Matte kan kasta bollen
långt åt mig och jag kan springa efter.
Fick hålla till på Armemuseets gård där
Matte kastade iväg bollen och jag
sprang efter som en liten ulltuss för att fånga
den olydiga bollen.
Matte fick ont i öronen för jag skällde så mycket
när jag la ner bollen och ville att hon skulle
kasta iväg den igen.
Bar hem bollen i munnen gjorde jag för då
visste jag vart den var någonstans.
I går var jag, Smilla och Sally och lekte i
Spiltan.
Sally verkligen ÄLSKAR att vara i Spiltan 
och då gärna högst uppe i snöhögarna.
Smilla gillar mest att stanna inne och mysa.
Hon var hos mig hela dagen igår
och då ligger hon helst hos Matte och 
vilar sig i form.
Trist lekkamrat jag har!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0