Solig vinterdag

Några minusgrader i snön, klarblå himmel & sol.
Förutsättningarna för en härlig dag var de bästa idag.
Undrar vilka som är här idag då? Här ska minglas!
Det är lika roligt varje gång när jag inte vet vilka som är ute och vilka
jag kommer att träffa på.
Sally letade bajs...
...& jag letade tikar att snosa i rumpan.
Jag Ä.L.S.K.A.R verkligen tikar!
Då viftar jag med svansen så "jag skulle kunna driva 
ett vindkraftverk på egen hand" säger Matte för då jäklar 
går min svans i 190.
Andra letade hästar att mata med morötter. 
Sally hittade en "Pippi" som jag sekunden senare tog ifrån henne.
Jag skäller på boxer och ridgeback hundar för dom vill jag gärna ha koll
på var jag har dom någonstans.
Det är ett resultat från skadan då jag blev nedlagd av en boxer på 
Gärdet när jag var liten och höll på att stryka med.
Efter den gången håller jag koll på de två raserna och varnar med skall
när de är i närheten.
-Var är Glide?
-Tittut, här är jag!
Det kändes gött att komma hem och kura ihop mig i soffan på fällen efter 
3½ timmes långpromenad idag i solen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0