Simba är död!

Den lilla fina salongs hunden Simba som var jämnårig med 
mig är död!
Han gick över på andra sidan den 8 december efter
en olycka.
Simba skulle hoppa ur bilen när han halkade och tog
emot sig med käken.
Väl på Albano i Bagarmossen konstaterade 
de att Simbas käke hade gått av på tre olika ställen.
Det var 5% chans att han skulle bli frisk igen men 
det krävdes operationer och metallplattor som skulle
fixera käken på honom samt att det skulle bli för tungt
för Simba att bära dessa metallplattor eftersom Simba 
var mindre än en katt i käken.
Då tog Simbas familj det oerhört svåra beslutet att låta
sin ÄLSKADE gå över på andra sidan under narkosen...
Ett fruktansvärt beslut att ta men ack så skönt för Simba.
Han fick ett jättebra liv när hans familj hämtade hem den 
lilla stackaren som var minst och utstött ur kullen, 
Simba kunde inte fått en bättre familj så hans 9 åriga 
liv har varit jättebra.
Nu springer han och min ÄLSKADE Svea
tillsammans på de gröna och blommande ängarna i
Nangijala.
Svea kommer ta väl hand om dig Simba,
det vet jag!
Simbas familj har en liten minnesplats på salongen där 
en bild av Simba sitter tillsammans med ett tänt ljus.
Matte har lovat komma förbi med mig så familjen får gosa
lite med mig och det gör jag gärna för de är så snälla och 
saknar sin älskade Simba så otroligt mycket.
 
Simba som liten valp
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0