Puh!

När Matte kom för att hämta mig klockan 16.30 hörde hon
ända ut i väntrummet att det var jag som skällde.
Då ville jag hem!
Djurskötaren sa att jag också hade "pipit" lite när Matte
lämnade mig i morse men annars hade allt gått så bra.
Hade varit ut och kissat men efter det så ville jag hem!
Tänderna var så bra att det endast behövdes göra den
lilla rengöringen av tre på grund av min goda tandstatus.
-Det här har du verkligen skött bra sa "SnyggConstantin"
till Matte när han fick höra att jag aldrig tidigare
har tagit bort tandsten och att Matte skött mina tänder själv i nio år.
 
-Det är mycket ovanligt att småhundar och då särskilt
Yorkshireterriers har så här fina tänder som Glide har!
Men sen hörde jag hur tandsköterskan frågade Matte
-Äter Glide grus?
-Nä inte vad jag vet, hurså?
-Jo han har små jack i alla framtänderna som om han biter
el har bitit på något hårt.
 
I morse när jag checkades in satt jag i väntrummet tillsammans
med en annan yorkshireterrier.
Han var 12 år och skulle operera ut 8 tänder idag.
Ajajaj, stackars kompis!
Hoppas det gick bra.
Matte ska nog få fortsätta att borsta på mig ändå trots att jag INTE gillar det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0