Tappade bort Matte!

Vissa dagar har jag tur!
Det är när Matte jobbar sent och då brukar ta med mig ut på en 
powerwalk runt Djurgården. 
Visserligen blev det den korta rundan idag på en timme men ändå.
Jag är nöjd!
-Va, hörde jag ordet löptik?
Men idag hände något ovanligt, jag tappade bort Matte!
Jag stod och doftade på en kissfläck lite för länge när 
Matte klafsade förbi med sina jättekliv.
När jag hade luktat klart så var Matte borta och jag
fick då chansa på att hon hade gått till vänster
vilket det visade sig att hon inte hade gjort.
Matte förstod att något var fel så hon fick klafsa tillbaka där
vi hade ögonkontakt sist och då såg jag henne långt långt
bort.
Jag sprang så fort jag bara kunde tillbaka till henne och höll
mig något närmare henne resten av promenaden.
Träffade Morris gjorde vi också och då ska Matte alltid fjäska och säga
-Åh va Morris är stilig!
Jag är så trött på att höra henne säga det och föresten
har han blivit grå om nosen och det är INTE snyggt på hanar.
Tikar däremot är rätt charmiga med sina grå nosar
för då vet man att de har åldern inne men hanar,
nej det är INTE snyggt så jag förstår inte varför
Matte ska envisas med att berömma Morris hur snygg 
han är. Jag tror nog det är Morris Husse som Matte 
egentligen pratar om men hon gör det som
förtäckt beröm genom Morris.
Morris blir ännu mer rak i nacken och ännu mer
kaxis när Matte boostar honom
med beröm vilket jag tycker är helt fel.
Jag glömmer inte heller när Matte hade bakat
morotskaka åt Sallys Husse och Morris som ENDA
hund fick slicka av hela fatet när vi var i Spiltan.
Vi brukar prata om det ibland Sally & jag vilken
TRAUMATISK upplevelse det var.
Sådana orättvisor glömmer vi ALDRIG!
Tur att Matte har lagt på hemvävda mattor så jag kan göra rent
mina smutsiga tassar när vi kommer in från promenaden.
Fick smaka Mattes frulle när vi kom hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0