Grådag

Redan innan klockan var 06.30 i morse hade jag
hutat åt en 10 månaders taxhane som åkte upp
och ner som en jojo i sin skräckslagna Mattes koppel.
Matten drog upp och ner i hunden så den flög i luften
och jag sprang efter och försökte fostra honom
medan han skrek i högan sky.
När Matte skamset tittade bakåt såg hon hur
Matten med mumintrollrösten kontrollerade sin älskling
så att han inte hade några bitskador efter mig.
Hon kunde inte veta att jag inte biter, jag gör bara
som tikarna,  jag nafsar till de lite för att markera VEM som
bestämmer
-Men VAD är det här för tokerier?
Avstängt runt hela Amerikanska ambassaden mellan 07-19 idag
för att de ska få besök av USA:s utrikesminister John Kerry.
Inte nog med att det är avstängt runt ambassaden så är hela 
Strandvägen utrymd på grund av ett besök.
Hörde att 15 bilar ingår i transporten av gubben & 100 poliser.
Oj oj oj...
Fick gå runt avspärrningarna och inte min vanliga rutt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0