Häng med vänner på Gärdet

I dag träffade jag syskonparet Mixa & Moltas som bor hos Sally några dagar.
Rätt som det var så var Moltas försvunnen, då hade han traskat iväg till någon
tik. Moltas är den största bocken jag någonsin har träffat på. 
Där har jag mer stil och finess, jag uppvaktar tikarna och pussar på dom. 
Sedan hälsar jag också alltid på deras Hussar och Mattar så att de ska se att jag 
är en bra avelshane som de ska välja för sina tikar när de vill ha valpar.
Mixa, henne skulle man kunna släppa ner varsomhelst i världen och hon skulle
garanterat överleva. Mixa måste ha varit gatuhund i sitt förra liv.
Ingen är så duktig på att leta mat som Mixa.
Ett antal tårtor, handtrillade köttbullar och annat ätbart
som har stått ute på svalning hos grannar har Mixa lyckats
nosa upp och glufsat i sig.
Vissa storhelger kan det bli rätt dyrt för Mixas Matte som då får
gå runt och ersätta det som Mixa ätit upp.
Det är föresten Mixa som har lärt Sally att leta mat
för när Sally var 11 veckor gammal och kom ny till Spiltan så tog
Mixa med sig Sally till soptunnorna där hon visade hur man
öppnade locket och så smaskade de båda gamla sopor tillsammans.
GrisFia kallar Sallys Husse henne då.
4 vänner ute på Gärdet!
Mixa & Moltas "kärringbadade" påstod Sallys Husse.
Ska han säga som inte ens doppade tån i vattnet.
Sally simmade efter sina "pippin" och jag,
Ja jag skällde på pinnarna jag inte fick kastade till mig samt sprang runt
och höll allmänt ordning på hundbeachen.
Men så kallas jag också "Konstapel Glide" av dom som känner mig.
Bella är en känd profil på Gärdet när hon kommer trippande med sin handväska.
Ibland bär coola Bella kuvertväskan i munnen när hon är ute och går.
Smilla hon orkade inte följa med på promenad och valde att ligga i cykelkorgen 
till Rosendahl istället.
LatFia!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0