Jag älskar hösten!

Det blev en långpromenad på cirka 9 km i solen idag. 
Var ute i det härliga vädret i två timmar men då
stannade jag och uppvaktade diverse snygga tikar också.
Särskilt en 14 månaders svart jaktlabrador.
Hon doftade ljuvligt så jag stalkade henne över halva
Gärdet så Matte fick gå tillbaka och hämta mig.
Jag följde med henne även när hon
lekte med en grand danois valp eftersom
jag tycker att vi är i samma storlek.
Fick akta mig lite för deras tassar men annars
gick det bra.
Vad gör man inte för en snygg tik.
Träffade även på Tintin samt systrarna Corinne och
Myra. 
 
I går kväll efter kvällspromenaden slank jag diskret
in under sängen eftersom jag visste att det både
skulle bli tandborstning och kletig ögonsalva.
Därför stannade jag på mitt gömställe 
tills klockan 02 då Matte släckte lampan.
Då smet jag tyst ut och la mig i soffan.
Ögat är bättre i dag.
MatteMatte tror att jag har flörtat för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0