Bevakningsuppdrag x 2

 
Jag arbetar just nu 4skift.
Sköter nattbevakningen i huset genom att jag börjar
morra runt klockan 03 då tidningsbudet åker upp
i hissen till översta våningen.
Sedan morrar jag tills tidningen dimper ner i grannens brevlåda.
Då avslutar jag med grand finale genom att vrålskälla
så det eeeeekar i hela huset.
 
- Vooooovoooovooooooov!
 
Min bevakning uppskattas INTE av Matte:
-Tyyyst Glide, gå och lägg dig hör jag henne
ropa men det bryr jag mig inte i.
 
Vår tidning slutade komma förra veckan...
Tidningsbudet blev säkert rädd om fingrarna för så fort
något släpps ner i brevinkastet så drar jag i REJÄLT!
Klockan 08 började nästa bevakningsuppdrag.
Då klev nämligen en ung slyngel in här hemma
och sa att han skulle fixa persienner...
-Hoooold Your horses grabben!
Först ville jag inspektera honom innan
han klampade in på MITT revir.
Tur för honom att han hade tjocka vadderade
Snickersbyxor för jag bet tag i ena byxbenet
och höll mig kvar där tills JAG
godkände att han fick stiga in och
börja jobba.
Flera gånger var jag tvungen att skälla på
honom, bita tag i byxorna och
titta strängt på honom innan jag
kände mig säker på honom så jag
kunde sköta övervakningen via
soffan.
 
På eftermiddagen blev det en glad överraskning
när min stora favorit J kom på besök.
 
 
 
J och jag passade på att vila oss i form.
Jag efter ett rätt slitsamt bevakningsdygn. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0