Årsmöte - check!

Det blev en kall cykeltur i snöblasket men 
desto varmare välkomnande bemötande
när jag klev in och torkade av mig om
tassarna på mattan.
Receptionisten blev imponerad och flera 
på kontoret kom fram och klappade mig.
De tyckte att jag var en fin hund.
Ett varmt besök en kall dag.
 
På kvällen var det årsmöte i ideella föreningen.
Det mumsades på stooora mackor och trots att
jag verkligen tittade så de skulle förstå att även
jag  var sugen så fick jag inte smaka en endaste
liten tugga.
Smulade gjorde de inte heller tyvärr.
Satt hela kvällen och väntade på att jag skulle
få Mattes skinkskiva eftersom hon är vegetarian
och den kom i samband med att vi kom ut i
kapprummet och skulle gå hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0