Nattvakt

Det började redan i går kväll.

Då hade jag min vaktpost i fönstret där jag stod och morrade och

precis när Matte skulle somna så varnade jag henne för mystiska

objekt i närområdet genom att skälla, precis som en duktig vakthund

SKA göra.

Kunde väl inte rå för att det dök upp konstigheter flera gånger med några

minuters mellanrum.

Då fick jag skäll och avhystes från platsen och förflyttades ner till

min korg av irriterad Matte.

 

Fick lov att fortsätta vaktuppdraget från korgen men hörde ändå när

tidningsbudet klockan 03.48 kom in i trapphuset och tog hissen upp

till översta våningen.

Följde sedan honom med rösten genom att gurglande morra för varje

våningsplan han  beträdde.

När han sedan kom till VÅR dörr förstod han att det var  bäst

att lägga tidningen utanför på dörrmattan eftersom jag då

hade nått the grande finale och vrålskällde vid dörren.

När någon lägger ner något i brevinkastet så drar jag tag i det så

det bara svischar om det.

Därför hamnade nu morgontidningen på utsidan istället.

Matte blev näst intill "skogstokig" och jag fick resten av mitt

vaktpass sova med stängd dörr.

HUR ska man kunna bedriva en adekvat bevakning med STÄNGD

dörr till omvärlden?...

 

Führer har visat mig en nidbild som hämnd mot nattens

attack... Ha haaa, kul kul!..NOT!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0