ÄCKELHUND!!!

Jag är sanerad både i mun och päls efter att ha ätit 
MÄNNISKOBAJS!
-Mums! tyckte jag
-Vidriga ÄCKELHUND! tyckte Matte
Jag fick nämligen springa lös på Hedvig Eleonoras
kyrkogård i går kväll så att jag åtminstone skulle få sträcka 
på benen en gång under dagen sa Matte.
Eftersom vi har mycket begränsade grönområden på
Östermalm där jag bor så är Spiltan, Armémuseet och 
Hedvig Eleonora det enda ställena med utrymme.

Matte med dåligt samvete som hon ALLTID har numera
när jag är hemma ensam på dagarna släppte mig och
snabbt pilade jag då iväg till ett buskage där nödiga människor 
utan toalett brukar sätta sig och uträtta sina behov.
Det visste jag men inte Matte så efter en stund när jag inte 
syntes till så ropade Matte på mig och kastade grus in i buskarna för 
att få fram mig.
Tog dock med mig lite färdkost ut vilket jag försökte gömma men 
Matte med hökblicken såg att jag hade något i munnen så hon
tog upp mig och försökte bända upp munnen på mig men 
jag var starkare och höll envist emot. 

När hon sedan fick loss en liten bit av mitt byte och såg vad det var och
kände lukten så blev det ett herransliv och det fyades och uschades 
och så blev det sanering som sagt både i mun och päls direkt när
vi kom innanför dörren.
För några bajskorvars skull?... 
Har Matte inget annat att bli upprörd över?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0