Fredag

I morse var  jag nr 2 på dagis.
Sprang in direkt när jag upptäckte att det var
Messi som var där, då sprang jag ut igen
direkt.

Uppvaktar Bella och Moa, hänger med Lincoln, 
slickar nosen på stora snälla Zuni
som bara pratar spanska sedan sin tid som 
gatuhund.
Bus lufsar runt och leker med den som vill leka.
Morris är också leksugen.
Britta och Tess sprattlar runt på golvet.
Lexus, Ceasar och Kjell tittar på de andra.
Taxen Mats och Maximus går runt och letar mat.
Selma ligger på soffans ryggstöd som vanligt.
Tilik som är från Afrika ligger mest stilla i soffan
och spanar efter vattenbufflar och lejon...

Kingen och hans släkting Macho ligger för sig själva.
Elliot och Bianca väljer ett annat rum.
Jag är där fröken Carla och John befinner sig.
Hoppar gärna upp i deras knä.

Bianca är flockens alfatik.
Hon har tagit över efter Kingen, nu när han
har trappat ner pga ålder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0