Zelda i Norrköping

Helgen som gick blev K.A.T.A.S.T.R.O.F!
Vi skulle tillbringa fredag till söndag i Norrköping tillsammans med Zelda, en tik jag bara hört talar om men som jag ännu inte hade fått äran att träffa.
Så i fredags packades jag in i den blåglittriga transportburen med blå sidenrosett på för att åka ner till Zelda i Norrköping. Det handlades blommor som gåva när vi skulle komma och det packades ner saker för en hel helg. 
På fort jag stack ut nosen i Norrköping kände jag DIREKT att Zelda löpte! Jippi vilken helg tänkte jag!...
Så tänkte däremot INTE våra Mattar!!
Det hade blivit en liten miss i kommunikationen när chauffören trodde att "det går hur bra som helst för Glide bryr sig inte trots att Zelda löper"
NÄ, så enkelt var det INTE! 
Jag skällde, ylade, gnällde, pep och hostade så chauffören trodde jag skulle få hjärtsnörp och dö!
Därför fick det ätas i skift medan en höll hårt i mig för att jag inte skulle slita mig och hoppa på Zelda som förvirrat undrade om 
-Alla hanar från Stockholm är lika tokiga?
Så det gjordes som luffaren:
Åt, tackade och gick!
Fyra timmars bilåkande på en fredagkväll är inte fy skam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0