Fåglarna på Gärdet

Idag fick jag då till slut äntligen komma ut på Gärdet!
Men, då hade Matte tagit med sig min överblivna hundmat som hon minsann gladeligen bjöd frikostigt på till samtliga kråkor, kajor, skator och andra stora svarta fåglar som ville smaka. 
Fick jag äta tror ni?
NÄHÄÄ då!....
-Låt fåglarna få äta ropade Matte när jag försökte rädda det som räddas kunde av min gamla mat. 
Jag tuggade för glatta livet men hann inte alls få i mig så mycket som jag ville.
Fåglarna däremot fick sig ett rejält skrovmål när det hivades ut nävar till höger och vänster av MIN 
mat!
Visserligen äter jag hellre min nya mat som kostar skjortan för Matte men då slipper jag förhoppningsvis urinstenar och operation igen men den maten smakar bajs. Därför suger det när jag ser hur min gamla mat delas ut till kreti & pleti. Idag fick fåglarna en hel plastkasse!
Tydligen har dessa fåglar fotografiskt ansiktsminne så nu finns det risk för att Matte fortsättningsvis får dessa efter sig när hon visar sig på Gärdet nästa gång.
Sally har det inte lätt för hennes Husse har i alla år matat fåglarna på Gärdet med levergodis. Men TeflonSally bryr sig som vanligt inte. 
Annat är det med Westiesystrarna Donna & Madicken som jag träffade idag. Donnas Husse påstår att det endast är "saftblandaren" som saknas på Donna annars vore hon en Polisbil för hon har eller vill ha koll på HELA Gärdet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0