Skrämde Matte

Idag skrämde jag verkligen Matte!

Det var nämligen så här att vi var inne hos grannen igår och helt plötsligt var jag tyst och försvunnen.   
Matte trodde jag hade gått och lagt mig så hon smög på mig. Då hittade hon mig inne i grannens sopkorg ätandes på några gamla kasserade TexMex ben.

När vi kom ut märkte Matte direkt att något var fel. Jag kunde nämligen inte, vad hon trodde var att kissa.

Himmel och pannkaka, hon kände igen hur jag såg ut när jag för två år sedan hade urinsten och fick opereras akut eftersom det var stopp.
Detta tillstånd resulterade i att hon helt resolut tryckte ner mig i cykelkorgen och trampade iväg till veterinären samtidigt som hon ringde och meddelad att vi var på väg.

När vi kom fram släppte hon mer mig och 
då          kissade jag!
Det var nämligen så att det var stopp där bak.
Jag försökte bajsa men de igår uppätna benen gjorde att det inte gick!
Aj aj aj så ont det gjorde!
Det var då jag ångrade att jag åt upp de där benen hos grannen.

Därför gick vi in till veterinären och avbokade tiden och Matte tackade Gud för att det gick bra den här gången och att jag slapp urinstensoperation!
Firade med en gofika ute i kylan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0