Room service

Nu är det nya vindar som blåser här hemma..
I kväll var det nämligen room service när 
Matte serverade kvällsmaten inne i sovrummet...!?
Förstod att det var någon baktanke med den omsorgen vilket jag strax efteråt blev
varse om då dörren till sovrummet stängdes!

Jag som annars är van att nattetid fritt 
kunna lunka mellan min korg, rumsoffan och köket där jag tar mig en slurk vatten och motvilligt äter av mina äckliga torrisar.

-NäHejDuGlide, nu har du vaktat klart för ett tag framöver konstaterade Matte bestämt när jag mellan tuggorna försökte lägga upp nattens kommande bevakniningspass på bästa sätt...

-Tidningsbudet kommer runt 03 tiden och jag hör direkt när hen tar hissen upp till översta planet. 
Sedan följer jag med HELA vägen. våning för våning för att sedan 
brista ut i Gran de final när denne hen passerar 
vår dörr!

Tydligen är det just DET upplägget som Matte inte uppskattar... Otacksamma Matte!

Så nu ligger jag mätt i magen bakom Matte i hennes säng med STÄNGD DÖRR och funderar på vem jag ska skälla på i natt då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0