Slagsmål på Gärdet

Idag är det kallare än vanligt. -12 grader på balkongen. På Gärdet var det ännu kallare. 
Glad i hågen kom jag springandes när jag träffade på två hundar jag kände. 
Matte satt sig ner för att hälsa på dom och så kom en foxterrierhane från ingenstans och då jäklar blev det tjafs mellan oss.
Helt plötsligt satt han fast i min kind. Hans Husse kom springande och försökte bryta upp munnen på honom men han höll kvar.

-Det är tur att hans tänder är nerslipade sa Hussen lugnande medan han slog hunden på macken men inte tusan släppte han för det ändå.

Tillslut släppte odågan greppet och jag kom loss.
Det syntes blod i pälsen men efter kontroll tror Matte att det var den andra hunden som blödde för något sår på mig går inte att hitta. 
Nu ligger jag inlindad i filt i Mattes säng och undrar vem av oss som startade bråket idag... Det kan ha varit jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0