Bråk med Ferdinand

Nu har vi åter igen bråkat, jag och 
Ferdinand.
Det började med att jag tog med mig
råttan när jag gick ut.

När jag sedan släppte den så gav Matte
Ferdinand MIN Råttis!
När han sedan släppte den så var jag snabbt
som tusan framme och skulle ta tillbaka den.

Det tyckte INTE hundskrället som genast bet till mig så stora pälstussar yrde. Som vanligt ingrep alfahanen Tilik och blixtsnabbt ställde sig över mig som skydd mot "han utan impulskontroll"!

Det var nämligen inte första gången han kom till min undsättning när Ferdinand bråkar med mig. 
Då ställer han sig över mig som skydd!
Han är fin han, min kompis Tilik!
Matte ska INTE ge bort mina leksaker i fortsättningen har hon lovat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0