Veterinärbesök

Här bär det av till veterinär ChristIna Bonnier för kontroll av mitt bett.
Jag satt i min väska och Christinas två hundar tog emot mig när jag kom.
Hon konstaterade att jag hade fått en böld som komplikation av bettet.
Var och blod klämdes ut. Fickan rengjordes och antibiotika som vanligtvis används för infektion i kojuver sprutades in.
Sen fick jag en spruta antibiotika också.

Veterinären och Matte berömde mig för jag sa inte ett pip trots att det både gjorde ont och var otäckt.
Nu ska jag äta medicin 2 ggr per dag i 10 dagar och sen ska Matte spola fickan för att hålla rent.
Nu har jag åter intagit min "när jag inte mår bra" plats under sängen men den här gången har Matte lagt dit min väska att ligga i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0