Nåja...

När vi var ut på kvällsprommenaden så sprang Plutten efter mig hela tiden och tjatade:
-"Vad gör du? Hur gör man?" så jag fick nästan skavsår i öronen och sprang
så fort jag bara kunde men Matte lät honom hela tiden komma i fatt mig så jag
kände att det var ingen ide att försöka rejsa ifrån.

När vi kom in och skulle lägga oss så låg vi båda i Mattes säng och
jisses som den lilla hunden bökade och knölade.
Han buffade på Matte och skulle ligga på henne och på mig letade han
flera gånger under magen om jag möjligtvis hade mjölk..
Tror han längtade efter sin mamma och den tiden när han diade henne så
jag tyckte faktiskt lite synd om honom för jag tänkte på hur det brukar kännas
när Matte går ut och jag också längtar efter henne så jag satte ut tungan
och så kom han emot den..
Det var då jag hörde Matte säga:
-Men Glide så snällt av dig att slicka lilla Gimli, Braaaa gjort!
Sen lekte vi en liten stund men han sprattlade så mycket med tassarna
så jag hade fullt sjå att hålla undan huvudet och knipa i hop ögonen
för annars vet man inte hur det hade gått så vild som han var.
Men sen när jag la mig på rygg så kom han och "juckade" på min rygg och DÅ
sa jag ifrån för det gillade jag INTE. Han ska fasiken inte tro att
han har högre rang än mig,
Även fast han försökte genom att "jucka" på min rygg.
Snuskhummer tänkte jag då trots att Matte sa
att jag gjorde likadant när jag var så där liten men se det
tänker jag inte alls tro på för "kommer jag inte i håg det har det
heller aldrig skett".

Sen när Matte släckte lampan så lät jag väl honom sova bredvid mig i sängen
hos Matte, han är ju inte mer än en liten liten bebisvalp och förstår inte så
mycket som JAG gör för jag är ju KUNGEN AF ÖSTERMALM. 

149048-473

Just nu är vi på Mattes arbete där vi ligger på hennes skrivbord.

149048-474

Plutten använder mig som kudde men det gör inget.

Han är ju så liiiiiten!
Bara en liten liten busig Bäbisvalp som Matte säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0