1:a Advent


I dag är det 1:a Advent. Jag är glad att vi har bestämt att inte
pynta något alls i år.
För då får jag plats att titta ut i fönstret.
Där utanför kan jag ha koll på vilka hundar som passerar och
jag kan varna om jag ser någon stor mörk farlig hund som är på
väg mot vårt håll.
Tyvärr uppskattar varken Matte eller LillHusse mina
varningar utan säger bara:
-"Men va TYST Glide!"
Dom förstår inte att fara är på väg mot dom och att det är
jag som är snäll som varnar dom.
Konstigt att de inte uppskattar det?..

-VARNING VARNING stor mörk hund på väg mot er!

Men HALLÅ! Varför gömmer ni er inte då?

Kommer det någon jag känner igen?

Tack för att jag slipper julpynt i år.
Då kan jag få ha min utsiktsplats i fönstret kvar, den behövs
om jag ska uppfylla tjänsten jag innehar som
vakthund i familjen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0