Gärdet en lördag

Blev  glad när jag märkte att vi var på väg till Gärdet idag
när jag satt i cykelkorgen.

Matte i sin favvofärg Rosa på stövlarna. Jag i min
skottsäkra väst som jag har på mig när jag ska ut på
skyddsuppdrag (Objektet = Matte)

På Gärdet som i dag var ovanligt kletigt träffade jag nästan alla
hundkompisar utom Sissi för idag var hon inte med.
Det var däremot Narita som snart ska löpa och var mer än
vanligt sur när någon sniffade henne i baken.
Huvva för att komma i närheten av den rytande tiken.
Jag höll mig på behörigt avstånd men det gjorde inte
Sigge eller Svinto ( för dagen ny i flocken)
Eftersom Spigge har första tjing på Narita så vaktar
han henne som jag brukar vakta mina köttben.
Dvs med sitt liv om någon annan kavaljer skulle
få för sig att komma i närheten.
Grrrr då skäller Spigge till och föser bort dom inkräktarna.

Sigges syster Mimmi hade fullt upp med att bära
pinne och efter en stund hittade hon en kork som hon
bar runt på.
När Matte skulle ta detta foto hoppade jag upp och bet till
i kameran för jag blev lite avis när hon fotar andra hundar
än mig.

Därför fick hon lov att ta en bild av mig också så jag slapp vara sur.
Jag sprang hela vägen hem när Matte cyklade så nu ligger jag nyduschad
och tar igen mig i soffan och njuter av att det är lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0