Lördagsprommenad på Gärdet


Träffade "Gärdes  Flocken" i dag kl 12 som var samlade utom
Narita för hon var nog hos "SnyggConstantin"  som Matte kallar
veterinären som håller till vid Roslagstull.
(Matte tjatar om att vi ska gå dit till honom men jag vet inte riktigt vad
jag ska söka för eftersom jag just nu känner mig fullt frisk)
Narita Darlingen har nämligen förstoppning. Stackars henne, hoppas hon
snart blir frisk igen.
Sissi den lilla busiga tjejen var där i alla fall och det är ju alltid roligt
att se hur otroligt glad hon blir över att träffa sin Far igen vilket alltid känns
skönt att känna även om jag fick lov att huta åt henne en hel del i början
så hon uppför sig.
Jag vill ju inte behöva skämmas över hennes uppfostran inför de andra hundarna
så jag sa åt henne på skarpen några gånger när hon var alltför ivrig på mig.

Sissi skuttar och hoppar nästan lika högt som ett rådjur
när hon springer runt på Gärdet.
Sen var det som vanligt någon i flocken som såg eller kände
lukten av en godisbit och då sprider sig budskapet snabbt
och då samlas vi alla hundarna i flocken runt godisutdelaren
så att ingen blir utan.

När vi har fått vår bit så går man därifrån men
jag och Sissi brukar försöka oss på att ta ett varv till för att pröva
om vi kanske inte blev igenkända på första rundan men tyvärr
brukar utdelaren komma ihåg att vi redan har fått våra bitar.
Nåja, försöka duger ju i alla fall.

På hemvägen stannade jag till och kollade lite på
Hubertusjakten som gick över Gärdet.
 
När jag började frysa fick jag springa hem istället för att hålla mig varm.
Träffade Frk Doris på hemvägen gjorde jag också.

När jag kom hem hade jag "halva skogen" med mig sa Matte så det blev
marsch in i duschen. Något jag INTE gillar alls!
Nåja, nu så här efteråt känns det rätt ok när jag ligger i soffan
och småfiser och tar det lugn efter dagens prommenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0